sobota 29. října 2011

Vanilková mléčná rýže

Venku zima, zamračeno a všude spadané listí - dnešek byl opravdu jak stvořený pro něco podzimně dobrého. A přesně pro tuto příležitost jsem měla v seznamu "Zkusit" nachystaný tento hříšně dobrý recept na mléčnou rýži, na který jsem narazila na blogu Cataliny (parádní blog s úžasnými recepty jen tak mimochodem) a na který jsem si dělala zálusk už hodně dlouho. Přiznám se, že jsem váhala mezi variantou s citronovou kůrou a skořicí, protože miluju citrony, skořici už sice tolik ne, ale citrony můžu všude, a mezi variantou s vanilkou, ale jelikož mamka je na skořici alergická, tak to bylo jasné...





Vážně nekecám, když řeknu, že tato rýže je ta nejlepší na světě! Nebo aspoň ta nejlepší, kterou jsem jedla já, s obyčejnou mléčnou rýží, kterou děláme občas na oběd, se nedá vůbec srovnávat. Na doporučení jsem jen místo mléka použila půl na půl 33% smetanu a plnotučné mléko a výsledek byl extrémně krémový. Jenom musím přiznat, že kaše na mě byla až příliš sladká, a to i přes to, že jsem dala o trochu méně cukru, než jsem měla, ALE zase na druhou stranu pokud to berete jen jako dezert a nechtěli byste se z toho naobědvat nebo navečeřet, tak se i to množství cukru dá snést. Ale jelikož jsem se pokaždé, co jsem si dala trochu kaše, musela napít vody, tak příště toho cukru dám opravdu asi míň :D Další plus pro tento recept je ta úžasná vůně vanilky - nejen v kaši samotné, ale i při vaření v celém domě... ach.

Když to tak shrnu, tato zdánlivě obyčejná mléčná rýže byla jedním z nejlepších dezertů, které jsem za poslední dobu měla možnost uvařit a ochutnat. Prostě smetana, rýže a vanilka, co víc k tomu dodat :D

Originální recept od Cataliny najdete tady, já sem napíšu ten můj malinko modifikovaný - jednak jsem dělala poloviční dávku, tzn. pro 2 osoby, protože všechno bysme s mamkou asi nesnědly, no a taky máme raději rýži hustší.


Mléčná rýže s vanilkou

Ingredience
  • 120 g kulatozrnné rýže
  • 250 ml smetany
  • 300 ml plnotučného mléka
  • 55 g cukru
  • 1 vanilkový lusk
  • asi 15 g másla


Vanilkový lusk podélně rozřízneme a vyškrábneme semínka. Do hrnce si dáme vařit mléko, smetanu, cukr a přidáme jak semínka z vanilky, tak celý lusk. Přivedeme k varu, přidáme rýži (kterou neproplachujeme) a necháme na mírném ohni probublávat. Takto za neustálého míchání vaříme asi hodinu, dokud rýže není měkká a konzistence krémová. Po uvaření odstavíme, vyndáme vanilkový lusk, přidáme máslo a tadá - můžeme servírovat nebesky dobrou vanilkovou mléčnou rýži!

2 komentáře:

  1. Jsem moc ráda, že jste ji s mamkou vyzkoušely a hlavně, že vám tak chutnala! V životě by mě nenapadlo, že by ji někdo označil za nejlepší rýži na světě! To mě strašně (ale fakt moc) potěšilo :D Ten cukr asi záleží na osobní chuti, mě to třeba přijde sladké tak akorát - beru ji jako dezert, i když třeba sestra si cukr ještě přidává (ale ona sladí už fakt extrémně :D) a to i když ji má k obědu celý hrnec :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to bych asi dostala nějaký glykemický šok být tvoje sestra :D My právě doma sladíme míň odjakživa, takže to, co mi přijde sladké, by možná jiným přišlo bez chuti :D ale ne, zas tak to nehrotím, vím, že některé dezerty prostě musí být pořádně sladké :)

    OdpovědětVymazat