středa 26. října 2011

Vanilkové cupcakes s kapkou citronu

Tákže, před chvilkou jsem dopekla ty nejlepší citronové cupcaky ever a snědla jsem jich tolik, že je mi decentně blbě, takže kromě ležení na gauči a funění se už dneska asi na nic jiného nezmůžu. Recept na ně jsem vyslídila na stránce Joy of Baking, ale trochu jsem si upravila poměry a krém jsem udělala jiný a taky jsem do nich nedala náplň... takže vlastně nevím, jestli se moje cupcaky dají nazývat citronovýma, ale chutnaly....



 Byla jsem dokonce pochválena, že to byly nejlepší, co jsem kdy udělala - vím proč -> neudělala jsem totiž klasické cupcakové frosting (šíleně moc cukru + máslo), přijde mně to totiž nejedlé v kombinaci s už tak dost sladkými cupcaky, ale zvolila jsem odlehčenou verzi z tvarohu a šlehačky. Odlehčenou od cukru, ne od tuku, abych nemystifikovala :D Recept napíšu, kdybyste to někdo chtěli zkusit, ale tentokrát bez fotek, snědly se totiž tak rychle, že jsem je ani nestihla vyfotit... Kecám, nemám foťák :D

(Tak nakonec jsem se odhodlala ke krádeži citronových cupcaků z Google obrázků. Ale věřte, že jsou těm mým zatraceně podobné!)

Vanilkovo-citronové cupcakes

Ingredience

Na těsto:
  • 113 g másla pokojové teploty
  • 130 g cukru krystal
  • 3 velká vejce
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • kůra z 1 velkého citronu
  • 200 g hladké mouky
  • 1 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky soli
  • 60 ml mléka
Na krém:
  • 250 g polotučného tvarohu
  • 200 g šlehačky, nejlépe 40%
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžíce cukru krystal
  • 1-2 lžíce citronové šťávy (podle chuti)

    Troubu si předehřejeme na 175°C a nachystáme si muffinové formičky nebo plech, které nebo který vyložíme papírovými košíčky. V míse si vyšleháme máslo s cukrem do pěny - můžeme v mixeru, já jsem ale šlehala ručně metličkou a šlo to krásně. Postupně po jednom zašleháváme vejce a nakonec přidáme citronovou kůru a vanilkový extrakt.

    V jiné míse si zvlášť smícháme mouku s kypřicím práškem a solí, pečlivě promícháme. Tuto směs spolu s mlékem přidáváme do těsta, na třikrát - začínáme a končíme moukou, zapracujeme a vznikne nám nadýchané těsto.

    Těstem plníme košíčky, oproti muffinům, které se plní asi do 2/3, košíčky na cupcaky naplníme až po okraj. Vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut, dokud cupcaky nezezlátnou a pro jistotu ještě vyzkoušíme špejlí. Cupcaky by neměly být na povrchu příliš hnědé, mohli bychom je totiž vysušit. Cupcaky vyndáme z trouby a necháme vychladnout a poté naneseme krém - můžeme nožem nebo zdobicím sáčkem. Hezké je ozdobit cupcaky ještě např. kouskem citronu nebo nastrouhat na krém trochu citronové kůry.

    Krém vytvoříme tak, že tvaroh smícháme s cukrem, vanilkovým extraktem a citronovou šťávou. Zvlášť ušleháme šlehačku, kterou opatrně vmícháme do tvarohu. Já jsem zvolila šlehačku 40%, která krásně zjemní tvarohovou chuť, ale zároveň ji nepřebije, a vytvoří lehoučkou tvarohovou pěnu.

    Dobrou chuť!

    2 komentáře:

    1. Krása!Kde se dá prosím sehnat vanilkový extrakt?

      P.

      OdpovědětVymazat
    2. Odhlehčené verze jsou fajn, já dělala citronové "falešné" cupcakes od cukru odlehčené úplně :-)
      http://kulturnikulinarium.blogspot.cz/2013/06/citronove-cupcakes-bez-cukru.html

      OdpovědětVymazat