středa 21. listopadu 2012

Red velvet cupcakes

Dlouho jsem přemýšlela, kterými cupcaky začít, tak nějak logicky mě to táhlo k vanilkovým, protože s těmi se podle mé cupcakové hierarchie má začínat :D Akorát se mi do toho pořád nějak nechtělo, tak jsem se na vanilkové vykašlala a jsou tu red velvet cupcakes - pro mě absolutně nejlepší, jaké můžou být. Už jen ten název - červený samet - no kdo by ho nechtěl sníst :D Hned když jsem se s nimi poprvé setkala (tím myslím sama si je upekla :D), jsem věděla, že je to osud.



Úžasně měkoučký, nadýchaný a vláčný "dortík" v kombinaci se sladkým sýrovým krémem, achjo :D Jo, red velvets jsou super. Jejich příprava už se tak super zdát nemusí, alespoň pokud chcete dosáhnout top kvality. Zrovna u těchto cupcakes je totiž hodně důležité dodržovat naprosto přesně postup a svědomitě vážit a odměřovat suroviny, věřte mi, vyplatí se to! Mně se napoprvé nějakým zázrakem povedly úplně dokonale, ale když jsem je dělala podruhé a neměla jsem k dispozici digitální váhu, tak se pomalu nedaly jíst. Ale já se tvářila, že to tak má být :D No nic.

Můj recept je z knížky The Hummingbird Bakery Cookbook, kterou mimochodem hrozně miluju a jsem jejím hrdým vlastníkem. Samotná Hummingbird bakery byla v roce 2004 založena v Londýně, protože do té doby podle všeho Londýn postrádal místo, kde by člověk sehnal všechny ty tradiční americké sladkosti jako brownies, cheesecaky, muffiny, a hlavně cupcakes. Člověk by si řekl, že takových míst tam musí být plno, a taky že jo. Ale cupcakes z Hummingbird bakery jsou fakt jedinečně domácí. Prostě zážitek.



A teď už konečně k receptu.

Red velvet cupcakes
 
Ingredience

Na cupcakes:
  • 60 g másla, pokojové teploty
  • 150 g cukru krupice
  • 10 g kakaa
  • 20 ml tekutého červeného potravinářského barviva
  • 1/2 čajové lžičky vanilkového extraktu
  • 120 ml podmáslí
  • 150 g hladké mouky
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 1/2 lžičky bílého vinného octa 
Na krém:
  • 300 g cukru moučka, prosetého
  • 50 g másla, pokojové teploty
  • 125 g krémového sýra Philadelphia, vychlazeného
Předehřejte si troubu na 170°C. Máslo a cukru šleháme v mixéru na střední rychlost, dokud se všechno nespojí a směs je lehká a nadýchaná. Zvyšte otáčky a přidejte vejce, šlehejte - tady je důležité to hlídat a směs nepřešlehat, mělo by to trvat jen něco kolem minuty.
V jiné míse si smíchejte kakao, barvivo a vanilkový extrakt, až vznikne tmavá hustá pasta. Tu přidejte k máslové směsi a šlehejte, dokud se všechno dobře nepromíchá. V této fázi mixér zpomalte na nízké otáčky a přilejte polovinu podmáslí. Až se podmáslí spojí se zbytkem směsi, přidejte polovinu mouky, nechte prošlehat, přidejte podmáslí, prošlehejte a na závěr zbytek mouky. Znovu zvyšte rychlost a šlehejte, dokud nebudete mít hladké a nadýchané těsto. Poté přepněte na nízké otáčky a přidejte sůl, sodu a ocet, nechte dobře promíchat a znovu přepněte na vysoké otáčky a několik dalších minut šlehejte.

Tak, těsto bychom měli, teď už jen stačí naplnit košíčky asi do 2/3 a péct 20-25 minut, zhruba po 18 minutách doporučuju vyzkoušet špejlí, někdy to jde docela rychle. Po upečení nechte cupcakes úplně vychladnout.

Krém si připravíme tak, že máslo a cukr šleháme na střední rychlost, až se spojí - vznikne takový píseček. Docela užitečné je přikrýt mixér vlhkou utěrkou, jinak budete následujících několik minut inhalovat cukr a následujících několik hodin utírat "prach" v celé kuchyni. Až se máslo s cukrem spojí, přidáme najednou vychlazený krémový sýr a šleháme na nízké otáčky, dokud se vše nespojí. Potom nečekaně přepneme na vysokou rychlost a šleháme, dokud krém není krásně nadýchaný a pevný, alespoň 5 minut - ale pozor, opět nepřešlehat! :D Já u toho normálně stojím a sleduju, co to dělá a každou chvilku zkusím, jestli už má krém požadovanou konzistenci. Z vlastní zkušenosti musím říct, že nejjednodušší na tomto receptu je přešlehat krém, to se prostě na chvilku otočíte a je to.

Když jsou cupcaky vychladlé a my máme krém, ozdobíme je. Já dávám přednost noži před cukrářským sáčkem, líbí se mi to víc, ale to už je na vás. Pro efekt můžete kousek těsta rozdrobit a posypat jím krém.

Přeju dobrou chuť :)






2 komentáře:

  1. Já jsem nedávnou (tak půl roku) začala péct. No třeba takovou bublaninu jsem ještě nedělala, ale čokoládový narozeninový dort, Napoleona, listové těsto atd. jsem už dělala :D

    Vypadají moc krásně:) Těším se na další recept a jsem moc ráda, že už zase píšeš :)

    cookies-cat.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna se dívám a vidím tě jako jednoho z mála mých pravidelných čtenářů, tak teď se stydím ještě víc, že jsem se na blog tak vykašlala, ale slibuju, že to napravím! :)

    Procházím tvůj blog a máš tam úžasné výtvory, ten čokoládový dort je dokonalý! S dovolením si tě přidávám na můj seznam oblíbených blogů, který si právě jdu vytvořit :D :)

    OdpovědětVymazat